Into the bush - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu Into the bush - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu

Into the bush

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 September 2016 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Al ontzettend veel meegemaakt. Dit is één dag van het avontuur, de Bush in.

"Charlotte..." hoor ik heel zachtjes... "Ja Hetty..." "Ik hoor een leeuw grommen en een hyena van dichtbij", zegt Hetty om 4.30u 's nachts. Ik lig meteen stijf in bed. Een leeuw?! Na even luisteren hoor ik hem ook. Van ver weg maar wat is dat gaaf! Vervolgens hoor ik wel van heel dichtbij de hyena roepen. Wow! Daar lig je dan heel kwetsbaar in de tent. Maar die geluiden zijn geweldig. Om 5.30u zou de wekker gaan en gingen we ontbijten. Ik had een appel op m'n nachtkastje gelegd waarvan Hetty me zei dat ik die beter op kon bergen. Toen we ons brood aan het smeren waren in de keuken zagen we de apen al op de tent springen. Hetty probeerde een aap nog weg te jagen maar die liet meteen zijn tanden zien waarop Hetty weer terug deinsde. Ze rende naar de tent om deze terug te doen maar vervolgens zag ze dat een aap al in onze tent zat om mijn appel te pakken!!

Ho!! Wacht!! Ik werd even gestoord door een voorbij lopende hyena op 2 meter afstand van onze veranda. Ik zag zijn rode ogen oplichten door mijn hoofdlamp toen hij naar me keek. Aj, zou hij niet op de veranda komen? Maar hij was meer gefocust op de braai van de buren. Vervolgens kwam er nog 1. Waauuuww!! Er bleef 1 liggen in de bosjes tussen ons en de andere tent! Hoe bijzonder is dat! Toen straks stonden er trouwens ook een stuk op 10 Nyala's voor de deur. Geweldig!

Nou, ik was bij de aap die mijn appel pakte, verdorie! Wat bleek nu: de badkamer, die we de hele nacht al open hadden, bleek gewoon open te zijn. Zat alleen een dak op. Gelukkig bleef het alleen bij de appel. Ontbijten op de veranda zit er blijkbaar niet in.
Om 7 uur reden we aan en zagen we al gauw in de vallei 3 neushoorns. Er stonden er twee bij een pad maar het was wel ver weg. Zouden we daar kunnen komen? Nou, wij dus aan het rijden en ja hoor, daar stonden twee joekels pal langs de weg te grazen. Mijn hart maakte een sprongetje, want daar stonden we dan met ons Renaultje, een paar meter naast die prachtige beesten! Dit belooft veel goeds vandaag! Later zagen we er nog een stuk of 10. Eén met een kalfje die aan het pootje baden was in de rivier. Daar zat trouwens ook een leeuw! We werden er naartoe geleid door een passerende auto. Het was flink zoeken bij een uitkijkpunt maar we zagen haar bij de rivierbedding.
Zo gaaf!! Daar omheen liepen impala's , Nyala's , warthdogs enz. We zagen bij de rivierbedding ook een stuk of 5 olifanten die het water in gingen. Toen we doorreden kwamen we er één van tegen, en twee, en drie... Ik was helemaal door het dolle want ze stonden echt op een paar meter afstand maar Hetty bracht me weer met beide benen op de grond:"let op nu", zei ze serieus. Ik reed al wat achteruit om ze wat meer ruimte te geven toen de vierde kwam. En die was niet zo blij met ons... Hij bleef op het pad staan en zette z'n oren naar voren en schudde met zijn kop. In paniek riep ik: "Hetty, wat nu, wat nu?!!!" "Geef maar wat vrij gas" riep Hetty. Maar ik begreep er niets van dus deed ik van alles daar beneden maar ik kwam niet achteruit. Aaaaah!! Maar hij trompetterde een keer en ging toen de Bush in. Fiew, ik moest even bijkomen. Daarna, toen we de olifanten veilig hadden gepasseerd, konden we er wel weer om lachen. Ik wilde avontuur, dan krijg ik avontuur.
Maar ja, plassen hoort er natuurlijk ook bij en een wc was in geen velden of wegen te bekennen. Toen ik hoognodig moest en echt niet meer uit kon stellen moest ik toch echt tegen de adviezen in de auto uit om te plassen. Hetty riep : "jij houdt links in de gaten, ik rechts." Oh ja, daar was ik op dat moment even niet mee bezig. Maar er kwamen geen roofdieren op af.
Het eten bij de picknickplaatsen was toch ook wel spannend. Ze zijn zonder hek en 5 meter verder mag je niet je auto uit. Bizar... Natuurlijk zagen we veel meer wild, mooie vogels enz. Wat een dag. Echt ge-wel-dig! En het is nog maar dag 3.

Er is zoveel meer te vertellen over wat we gedaan en gezien hebben maar dat is geen beginnen aan ;)
Vandaag, 11 september hebben we de walvissen gezien. Wat een geweldige ervaring was dat. We zagen er wel een stuk of 5 bij elkaar voor onze boot. Met hun vinnen klapperend op het water. Ze bleken achter een vrouwtje aan te zitten en bij elkaar zijn de mannetjes agressief.
Morgen start wildlife act en zal ik waarschijnlijk lang geen Wi-Fi hebben. Nu ben ik nog even aan het genieten in St Lucia en wacht ik op een passerende nijlpaard die 's avonds tevoorschijn kunnen komen.

  • 11 September 2016 - 18:53

    Truus De Vries:

    Super meidje dat de reis goed is verlopen en jullie al vele mooie dingen hebben gezien.
    Hopelijk volgen er nog velen. Door dit te lezen hoef je straks niet alles aan me "over te dragen" :)
    Groetjes aan Hetty en veel mooie herinneringen maken de komende periode!
    Groet Truus

  • 12 September 2016 - 06:58

    Lise :

    Klinkt al erg mooi en avontuurlijk!
    Spannend maar wel erg leuk.
    Ben benieuwd of je de nijlpaard nog gezien hebt.
    Kus Lise

  • 14 September 2016 - 12:58

    Nicole:

    Leuk om jullie avonturen te lezen en al zoveel meegemaakt die eerste dagen! geniet ervan en groetjes aan Hetty.
    Liefs, Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 24 Juli 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 11 December 2016

Mijn droom beleven!

07 December 2017 - 30 November -0001

Continuing the life journey

Landen bezocht: